Cel mai mare grup de linii aeriene din Europa, Lufthansa, a declarat marți că retrage formula de adresare „doamnelor și domnilor” ca salut internațional în favoarea alternativelor neutre în materie de gen.
Un purtător de cuvânt al companiei germane a declarat pentru AFP că această mișcare a fost menită să îi facă pe toți pasagerii de la bord să se simtă bineveniți, inclusiv cei care nu se identifică ca bărbați sau femei.
“Echipajele sunt obligate să aleagă un discurs care să se adreseze tuturor pasagerilor”, a declarat pentru APF un purtător de cuvânt al grupului, confirmând astfel o informaţie publicată de ziarul Bild.
Noua politică, care va fi introdusă treptat, se aplică transportatorului de pavilion german Lufthansa, precum și companiilor aeriene elvețiene, austriece, Bruxelles și Eurowings ale grupului.
Formula clasică ar putea fi înlocuită cu ″Dragi pasageri” sau pur şi simplu cu “Bună ziua”, a precizat aceeaşi sursă, justificând decizia prin “dezbaterile care au loc în prezent în societate şi printr-o recunoaştere, pe bună dreptate, a tuturor”.
Germania s-a alăturat dezbaterii internaționale despre un limbaj mai incluziv pentru a ține seama de identități de gen diverse și de o societate din ce în ce mai multiculturală.
În Belgia, purtătoarea de cuvânt a Brussels Airlines, a declarat pentru The Brussels Times: „Aceasta este o declarație puternică, iar Brussels Airlines, de asemenea, vrea să evolueze către cât mai multă incluzivitate posibil”.
“Este un proces care va lua ceva timp”, a adăugat purtătorul de cuvânt, potrivit căruia această decizie este valabilă pentru toate companiile grupului, din care mai fac parte Austrian Airlines, Swiss, Eurowings şi Brussels Airlines.
Compania aeriană a început deja să folosească un limbaj neutru de gen în comunicarea sa internă cu ceva timp în urmă, dar acum va începe să implementeze și schimbarea față de pasageri.
Noua directivă nu se aplică doar în adresările faţă de pasagerii, ci şi faţă de toate categoriile profesionale ale grupului.